قیمت زرشک پفکی سال ۹۸ در ایران 

 

در اینجا به شرح چند نکته در مورد میوه زرشک می‌پردازیم. زرشک بر حسب تنوع رنگ و شکل خود به گونه‌های متفاوتی تقسیم می‌شود. در ایران زرشک  به رنگ قرمز شناخته شده است و عمده مصرف زرشک خشک به صورت زرشک قرمز پلویی می‌باشد. تصور مردم نیز از میوه زرشک معمولاً همین رنگ آن را در بر می‌گیرد ولی زرشک در رنگهای سفید و آبی و زرد و ارغوانی و سیاه نیز موجود است و چه به صورت پرورشی و چه به صورت وحشی رشد می‌کند و قابل استفاده در مصارف گوناگون است. در مصرف خوراکی زرشک در انواع خورشت، چاشنی،  زرشک پلو، دلمه و کوکو ما با زرشک قرمز سر و کار داریم که محل اصلی تولید آن خراسان جنوبی و دو شهر قائن و بیرجند می‌باشد. میوه زرشک حبه و سته است و در سایزهای مختلف و به اشکال لوزوی و انگوری وجود دارد. برخی از گونه‌های زرشک دارای دانه و برخی عاری از دانه می‌باشند. معمولاً زرشک قرمز پلویی و زرشک سیاه بدون دانه در مزارع توسط کشاورزان به عمل می‌آید و انواع دیگر زرشک به صورت طبیعی در محیط زیست وجود دارد و توسط بومیان در فصل برداشت چیده و فروخته می‌شود. بیشتر محصول زرشک مصرفی در جهان به وسیله کشاورزان ایرانی در خراسان جنوبی و به ویژه در بیرجند به دست می‌آید و زرشک پلویی در مقدار انبوه در این استان پرورش می‌یابد. میزان ناچیزی از زرشک تولیدی خراسان جنوبی به سرزمین‌های دیگر فرستاده می‌شود و در آن مکان‌ها جهت مصرف در مواد دارویی و آرایشی استفاده می‌شود. این نقص آشکار به دلیل عدم آشنایی مردمان دیگر با خواص خوراکی زرشک می‌باشد و کشورهایی که اصلا در حیطه واردات زرشک فعالیت ندارند حتی با خواص دارویی آن نیز آشنا نیستند.

زرشک خشک قرمز در دو نوع اصلی در بازار یافت میشود. 

قیمت فروش زرشک پفکی  از قیمت فروش زرشک دانه اناری بالاتر است. دلیل این امر آن است که زرشک پفکی هم کیفیت بالاتری دارد و هم رنگ و ظاهر بهتری دارد. در مورد قیمت زرشک پفکی نیز عوامل و پارامتر های بسیاری دخیل هستند. از جمله این عوامل می توان به محل خرید زرشک پفکی و همچنین کیفیت و میزان خرید زرشک پفکی و نیز خرید زرشک پفکی بسته بندی شده یا فله ای اشاره نمود.  قیمت عمده زرشک پفکی در مجموعه زرشک آبرام ۸۰ تا ۸۰ هزار تومان برای اعلاترین نوع زرشک پفکی است. به دلیل نوسانات قیمت زرشک برای اطلاع از قیمت دقیق زرشک با ما  در ارتباط باشید. 

 

 مدیر فروش خانم شادمان
شماره موبایل 09122980199
شماره دفتر 021-86046255
کانال تلگرام Zereshk_price@
پاسخگویی تلگرام barberry_abram@
پاسخگویی واتس اپ کلیک کنید
پست الکترونیکی info@abramfood.com
آدرس شرکت تهران، یوسف آباد، خیابان ١٢، پلاک ٢٨

خرید و قیمت زرشک پفکی درجه یک ارگانیک 900 گرمی، لیست قیمت زرشک پفکی، قیمت زرشک پفکی صادراتی اعلا بیرجند - خراسان جنوبی، زرشک پفکی یک کیلویی، قیمت زرشک پفکی در مشهد، قیمت زرشک پفکی اعلا، قیمت زرشک پفکی امروز، قیمت زرشک پفکی در بیرجند، قیمت زرشک ۹۸