قیمت زرشک | خرید زرشک | فروش زرشک 

 

 زرشک و زعفران، تولیدات کشاورزی عمده خراسان جنوبی دو محصول فوق‌العاده برای مصارف غذایی و دارویی داخلی و خارجی می‌باشند. بسیاری از غذاهای مجلسی و رسمی ما ایرانیان به رنگ و طعم بی همتای زعفران و زرشک وابسته هستند و حذف این ارقام مهم غذایی از مواد اولیه پخت غذا برای ما فاجعه‌ای باور نکردنی محسوب می‌شود.این در حالی است که بسیاری از ملت‌های دیگر به نقش و اهمیت پررنگ این محصولات گرانبها واقف نیستند و نه تنها مصارف غذایی و دارویی این گیاهان را نمی‌دانند بلکه اصلاً آشنایی کافی با نام آن ها نیز ندارند. همیشه خلأهای در پاسخ به پرسش‌های متعدد در مورد تبلیغ و بازاریابی جهانی این محصولات و تخصیص نام این مواد به هویت ایرانی وجود داشته است و تا کنون فرد، واحد و نهادی توجه کافی و وافی به این فضای تهی نداشته است و این دغدغه به رکن اساسی تعیین کننده در مسائل صادراتی ایران تبدیل نشده است  و در دستور کار نهادها و مسئولین مرتبط با آن قرار نگرفته است.

توجه همه‌جانبه به کمبودها و مسائل پیش پای صادرات محصولات کشاورزی مهم، مقدمی مفصل می‌خواهد که گوشه‌هایی از آن در نمونه کار‌های قبلی ذکر شده است. چرا کشور پهناوری مانند ایران با این همه وسعت و غنای مواد خام و محصولات متنوع کشاورزی در عرصه جهانی حرفی برای گفتن ندارد؟ چگونه باید برای شناسایی این مواد غذایی یعنی زعفران و زرشک که در بسیاری از موارد نام یکدیگر را تداعی می‌کنند برنامه ریزی کرد؟ ساحت صادرات جولانگاه رقابت و پیش‌دستی بسیاری از تولیدات داخلی است و در چنین مصافی باید تعادلی بر حسب اهمیت و تاثیرگذاری این تولیدات میان آنها برقرار شود. چرخش  نگرش از صادرات بسیاری از تولیدات و مواد نفتی و شیمیایی فرآوری شده از نفت به سمت محصولات غنی و بومی کشاورزی چون زعفران، زرشک و عناب تغییر بنیادینی در تمام پهنه‌های اقتصادی و سیاسی کشور را فرا می‌خواند که بدون همیاری تمام ادارات و سازمان‌ها و مردم غیر ممکن است. موانع تجاری بسیاری در سر راه صادرات زرشک و زعفران وجود دارد که لزوم تحقیقات وسیع و پردامنه‌ای در تاریخ این محصولات و شیوه‌های امروزی بازاریابی در سطح جهان را نشان می‌دهد. حمایت دولت از محصولات و صنایع داخلی و پشتیبانی از صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران نقش عمده‌ای در رفع این موانع ایفا می‌کند.

 

 قیمت زرشک مرغوب

 

 منظور از زرشک مرغوب همان زرشک پفکی است که در طولانی مدت  خشک می‌شود. در مرحله برداشت آن نیز رعایت نکاتی الزامی است تا کمترین آسیب به میوه‌های زرشک وارد شود. زرشک پفکی در مکان‌های سرپوشیده و دور از ناملایمات طبیعی به تدریج خشک می‌شود و در صادرات زرشک مورد استفاده قرار می‌گیرد و قیمت آن نسبت به انواع دیگر زرشک خشک شده بیشتر است. اواخر بهار ۹۸ زرشک پفکی حدود ۷۵ هزار تومن فروخته می‌شد. زرشک در مشهد به دلیل نزدیکی به محل تولید زرشک ارزانتر از شهرهای دیگر است. هرچند که با قیمت زرشک در تهران تفاوت چندانی ندارد.

 

  • خرید زرشک از طرق مختلفی امکان پذیر است. از جمله می توان به مراکز زیر اشاره نمود.
  • فروش زرشک در سوپر مارکت ها و بقالی ها
  • فروش زرشک در بازار هایی همانند تجریش، مولوی ، انبار نفت و میدان اعدام 
  • فروش زرشک از طریق اینترنت 

برای خرید انواع زرشک عمده با ما در تماس باشید!